Szanowni Rodzice i Uczniowie!
Od 25 marca rozpoczynamy zdalne nauczanie. Z myślą o naszych uczniach i ich rodzicach przygotowaliśmy informacje o wypracowanych przez nas rozwiązaniach, które pozwolą w optymalny i dostosowany do możliwości naszych uczniów sposób realizować zalecenia Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Sposoby realizowania zdalnego nauczania
Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w naszej szkole będą realizowane z pomocą m.in.:
– platformy e-podręczniki,
– platformy eduelo.com,
– narzędzi internetowych typu padlet, quizizz, wordwall, google classroom,
– przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;
– z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem (Librus, droga mailowa, komunikatory),
– przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu – w przypadku dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną.
Ocenianie pracy ucznia
Wyjątkowa sytuacja, w której się znaleźliśmy, narzuca zmianę klasycznego systemu oceniania. Po uzgodnieniach dyrektora z gronem pedagogicznym ustalono, że ocenie podlegać będzie:
– systematyczność pracy i zaangażowanie uczniów,
– wkład pracy, pomysłowość,
– umiejętność rozwiązywania problemów,
– zawartość merytoryczna i znane uczniom kryteria w przypadku prac pisemnych typu wypracowania, zadania klasowe z przedmiotów. Ich formy oraz szczegółowe kryteria będą określane przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów.
Sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach
Nauczyciele będą na bieżąco monitorować postępy oraz weryfikować wiedzę poprzez sprawdzanie wytworów uczniów, zadań, prac pisemnych oraz innych ustalonych z uczniami form weryfikacji wiedzy. Rodzice będą informowani o ocenach za pomocą dziennika elektronicznego.
Kontakt z nauczycielami
Dyrektor i nauczyciele pozostają do dyspozycji swoich uczniów i rodziców w godzinach pracy, tj. między 8 a 15. Możliwe formy kontaktu to m.in. wiadomości wysyłane przez dziennik elektroniczny, kontakt mailowy, grupy tworzone przez komunikatory internetowe.
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach
Nauczanie przedszkolne i wczesnoszkolne
W przypadku przedszkoli i uczniów klas I-III szkoły podstawowej nauczyciele będą informować rodziców o dostępnych materiałach, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu.
Poniedziałek – „Uczę się czytać i pisać” – edukacja polonistyczna i język angielski
Wtorek – „Jestem twórcą” – edukacja plastyczna i techniczna
Środa – „Matematyczne potyczki” – edukacja matematyczna
Czwartek – „Spotkanie z przyrodą” – edukacja przyrodnicza
Piątek – „Lubię śpiew, taniec i ruch” – edukacja muzyczna, wychowanie fizyczne.
Wychowawcy oddziałów będą przygotowywali plan na cały tydzień dla każdej klasy, który będzie dostępny dla rodziców tak, aby móc optymalnie i z uwzględnieniem potrzeb psychofizycznych każdego dziecka zaplanować pracę w całym tygodniu.
Klasy IV – VIII
Klasy IV – VIII będą pracowały w oparciu o ustalony schemat zawierający przedmioty szkolne w kolejnych dniach tygodnia.
Klasa IV
PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK |
MATEMATYKA
J. ANGIELSKI RELIGIA |
J.POLSKI
PRZYRODA HISTORIA |
MATEMATYKA
J.POLSKI MUZYKA |
J.POLSKI
INFORMATYKA TECHNIKA |
MATEMATYKA
J.ANGIELSKI W-F |
Klasy V i VI
PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK |
MATEMATYKA
HISTORIA INFORMATYKA |
J.POLSKI
J.ANGIELSKI W-F
|
MATEMATYKA
J.POLSKI MUZYKA |
J.POLSKI
GEOGRAFIA PLASTYKA |
MATEMATYKA
BIOLOGIA RELIGIA |
Klasy VII
PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK |
J.POLSKI
FIZYKA J.ANGIELSKI W-F |
MATEMATYKA
HISTORIA INFORMATYKA |
J.POLSKI
CHEMIA BIOLOGIA PLASTYKA |
MATEMATYKA
GEOGRAFIA J.NIEMIECKI |
J.POLSKI
MATEMATYKA RELIGIA MUZYKA |
Klasy VIII
PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK |
J.POLSKI
MATEMATYKA INFORMATYKA BIOLOGIA |
MATEMATYKA
HISTORIA J.NIEMIECKI POWTÓRKI DO EGZ. |
J.POLSKI
FIZYKA GEOGRAFIA W-F |
MATEMATYKA
WOS J.ANGIELSKI POWTÓRKI DO EGZ. |
J.POLSKI
CHEMIA RELIGIA
|
Stały układ poszczególnych przedmiotów w trakcie całego tygodnia pozwoli uczniom na właściwe rozplanowanie treści nauczania. Zapewni także bezpieczeństwo i higienę ich pracy umysłowej, zwłaszcza przy komputerze. Układ przedmiotów ma służyć również różnicowaniu treści oraz zmianom aktywności (tych z użyciem komputera oraz tym bez jego pomocy).
Sposób dokumentowania realizacji zadań jednostki systemu oświaty
Nauczyciele wszystkich przedmiotów będą przygotowywać plany pracy na kolejne tygodnie, tak, aby w sposób przemyślany i spójny realizować założone cele. Plany pracy będą dostępne dla uczniów i rodziców w każdy piątek na cały kolejny tydzień.
Pomoc psychologa, pedagoga i logopedy
Pomoc psychologa i pedagoga szkolnego będzie funkcjonować na zasadzie kącika psychologiczno – pedagogicznego dla uczniów i rodziców, gdzie będzie można na ustalonych zasadach uzyskać w sposób zdalny konieczną pomoc.
Rewalidacja oraz nauczyciele współorganizujący
Specjaliści pracujący z uczniami z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego będą pozostawać w stałym kontakcie z rodzicami przez dziennik elektroniczny lub w innej dostępnej formie (e – mail). Będą udzielać rad i wskazówek do pracy.
Biblioteka, świetlica
Nauczyciele świetlicy i biblioteki wspomagają nauczycieli klas I – III.
Sekretariat szkoły
Sekretariat szkoły jest czynny codziennie w godzinach od 8.00 do 11.00
sp4int@interia.pl 32 – 6271203
Alina Bańkowska wraz z Gronem Pedagogicznym