W dniach 02-06 grudnia 2019 w naszej szkole został zorganizowany Tydzień Integracji. W związku z tym przeprowadzono szereg akcji i zadań, do których włączyła się cała społeczność uczniowska. Głównym celem Tygodnia Integracji było zrozumienie, akceptacja, otwartość i poszanowanie drugiego człowieka.
Nauczyciele przybliżali uczniom zagadnienia związane ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością. Odbyły się lekcje poświęcone tej tematyce, oglądano filmy, czytano bajki terapeutyczne, poznawano Savoir Vivre wobec osób niepełnosprawnych, przeprowadzono liczne pogadanki, bo tylko odpowiednia wiedza buduje pełną akceptację.
Klasy 1-3 oraz kl.5a i 6c uczestniczyły w warsztatach dotyczących poszczególnych rodzajów niepełnosprawności oraz zaburzonych funkcji zmysłowych pt. „Doświadcz, a zrozumiesz”. Na własnej skórze uczniowie poczuli jak to jest żyć z pewnymi ograniczeniami i jakie należy pokonywać bariery. Dowiedzieli się jak funkcjonują osoby, które nie widzą, mają osłabioną motorykę lub jeżdżą na wózku inwalidzkim.
Wiele emocji i radości przyniósł Olimpiadek Integracyjny. W grach i zabawach sportowych wspólnie brały udział kl.1-3 i starszaki z naszego przedszkola oraz klasy IV-VIII. Najwięcej przeżyć dostarczyło przeciągnie liny przez ósme klasy.
W ramach Tygodnia Integracji szkoła przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji „Idą święta, nie o SMS-ie, lecz o kartce pamiętam”. Każda klasa pisała kartki świąteczne do podopiecznych Fundacji Nadzieja w Libiążu. Dzieci napisały łącznie ok. 380 kartek.
Klasy wykonywały również ozdoby choinkowe, które wspólnie powiesiliśmy na dużej szkolnej choince.
W całym Tygodniu było też bardzo kolorowo. W każdym dniu uczniowie ubierali się na określony kolor. Był dzień niebieski (obrazujący wsparcie dla osób z autyzmem), zielony (zwrócenie uwagi na osoby niepełnosprawne), dzień dwóch różnych, kolorowych skarpetek (solidaryzowanie się z osobami z Zespołem Downa) czy dzień czerwony – Mikołajkowy.
W każdym dniu klasy 1-3 oraz świetlica wykonywały świąteczne wyzwania. W ramach Tygodnia Integracji w naszej szkole przeprowadzono na zajęciach rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne dla dzieci z klas I-III spotkanie pt.„ Jesteśmy różni i tacy sami ”. Celem było pokazanie dzieciom, że mogliby mieć „ inne umiejętności” od tych, które posiadają oraz pomoc w zrozumieniu, dlaczego niektórzy ludzie postępują inaczej niż można tego oczekiwać.
Imprezy trwające cały tydzień cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem i sprawiły uczniom wiele radości. Uświadomiły całej społeczności na czym polega bycie razem bez względu na pewne ograniczenia czy niedoskonałości.